onsdag den 11. maj 2011

Min sygdom..

Hej læsere..
Idag har jeg tænkt mig, at fortælle jer om, hvordan jeg fik min sygdom (hjerneblødning).. Jeg ved det ikke sådan helt i detaljer, men kan fortælle noget af det..

Det skete den 19. juni 2005 hjemme ved mig, hvor der var et loppemarked, vi var til.. Vi solgte alle mulige ting den dag. Jeg fik bla. solgt nogle gamle bratz dukker til 500 kr. og barbie dukker til 200 kr. (ja det legede jeg med, da jeg var lille).. 
På et tidspunkt hen under dagen, kom to af mine veninder (Anna og Elena), de spurgte om jeg ville med ned på stranden.. Jeg takkede pænt nej tak. De fulgte mig så hjem, og gik igen lidt efter.
Lidt efter de var gået, kastede jeg åbenbart op og besvimede inde på mit værelse.. Det her er nok lidt klamt, men min hund gik hen og slikkede brækket op. Jeg har fået fortalt, at min lillebror var kommet hjem, og han havde fundet mig ligge på gulvet i alt det bræk der.. Og så var han løbet ned til mine forældre igen. De kom hjem og ringede efter en ambulance..
Jeg blev kørt ind til Helsingør sygehus, hvor jeg var lidt tid.. Ved ærligt talt ikke, hvad jeg lavede derinde.. Kan ikke huske, om jeg har fået fortalt det? Sorry.. Men samme dag, blev jeg kørt til Rigshospitalet og blev opereret.. Jeg var indlagt på Rigshospitalet i 10 dage, hvor jeg fik genoptræning af en fysioterapeut + ergoterapeut osv.
Bagefter blev jeg kørt over til Hvidovre hospital, hvor jeg var indlagt i 10 uger.. Der var jeg også til genoptræning.. Og fik en rigtig god veninde.. Som jeg stadig har kontakt til over facebook. Efter at have været der i de 10 uger, skulle jeg tilbage i min gamle klasse.
Det var lidt mærkeligt.. Jeg var der halvdelen af tiden, hvor de var der.. Jeg havde kun 15 timer om ugen, hvor de havde 30.. Fordi jeg havde min genoptræning ved siden af.. Jeg var i min klasse i et par måneder.. Så skulle jeg videre til et genoptræningsted / skole (Børnecenter for Rehabilitering), der ligger i Virum.. Jeg gik der i et år.. Og mødte en masse nye mennesker..
Så kom jeg på Grennessminde, og der går jeg stadig.. Har gået der i 4 ½ år.. Er i gang med en STU uddannelse. STU  = Speciel Tilrettelagt Uddannelse.
Jeg er i 2. år, og det er mit sidste år på Grennessminde.. Efter sommerferien skal jeg videre til endnu en ny skole (uddannelsessted) .. Det hedder Center for Job og Oplevelse. Skal være i Receptionen + tage mit sidste år af min STU.. Bagefter uddannelsen, vil jeg arbejde derude.

Nå, det var lidt om min sygdom osv.. Kontakt gerne, hvis I har spørgsmål.. Skal prøve at svare.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar